Vrijdag 1 augustus 2008 - Reisverslag uit Vaduz, Liechtenstein van survey adjo - WaarBenJij.nu Vrijdag 1 augustus 2008 - Reisverslag uit Vaduz, Liechtenstein van survey adjo - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1 augustus 2008

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg survey

19 Juli 2009 | Liechtenstein, Vaduz

Vlak voor de grens in oostenrijk maar een camping opgezocht. Alle campings waren al gesloten en hebben de auto maar op een grote parkeer plaats neergezet. Hier stond ook een andere nederlander met een camper. Bed opgemaakt en om 00:30 onze ogen dichtgedaan. Nouja om drie uur gingen deze weer open en hadden we het gevoel dat het 50 graden in de auto was. Dan maar het bed uit en afruimen. Lekker een stuk rijden in de auto met airco. Gelijk maar naar de cache gereden in liechtenstein. De parkeer doordinaat op gezocht. Dit bleek een soort van berg weggetje te zijn. Met een mooi parkeerplaats en uitzichtover het plaatje geprobeerd nog wat te slapen. John achterin de auto adri voorin.
Dit was om 04:00 uur. Het was een mooi gezicht om het steeds lichter te worden alleen dat duurt een tijdje. Het begon steeds meer te weerlichten en de wolken werden steeds donkerder.
We hebben toch wel wat geslapen.
Om 6:30 aan de cache begonnen met nog steeds de weerlicht en het begon een beetje te regenen

1e terracache liechtenstein ”lutzenguetle
Het paadje was al gauw gevonden maar deze liep al heel gauw van de cache af. Dan maar de kortere weg. Dit was stijl omhoog de berg op.
Eenmaal op de plaats van bestemming aangekommen eerst even op adem komen. De spoiler fot erbij gepakt en gaan zoeken. De plaats al snel gevonden, maar nu de cache nog. Na ongeveer een uur zoeken toch maar een hulplijntje geraadpleegt. Na nog een keer alle bomen en gaten te hebben nagekeken de cache gevonden op een hele andere plaats dan dat mijn gps aangaf, maar ja weer een cache erbij. Een heel mooi stuk bos zo boven de stad. Na de cache nog even doorgelopen voor de cc code. Deze snel gevonden. Het paadje verder gevolgd maar deze eindigde bij een weiland met schrikdraad. Dan maar weer de gebruikelijke struinen door het bos. Een leuke wandeling en cache.
Weer onze weg vervolgd richting zwitserland voor onze laatste cache van deze grote rondrit.

tagerig
Een hele mooi kapeltje. Er zat net een vrouw te bidden. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht over het plaatsje. Om het kapeltje loopt nog kruisgang. Heel erg mooi 14 van die stenen op een rij. Uiteindelijk ook deze cache gevonden. Mooie cache.

Op naar muggenbrun voor heerlijke maaltijd in de stube. Onderweg toch nog een vignet moeten kopen. Om 15:00 op de camping. De stube was al open en konden gelijk al zitten. De chefin was druk bezig in de keuken en had ons niet inde gaten. Toen had john geroepen of de chefin even kon komen. Ze kwam de hoek om en herkende ons gelijk.hier weer even alle erinneringen opgehaald. Heerlijk gegeten schnitzel schwarzwald. Buiten waren ze de tent aan het opzetten voor een grill avond met danzen. Afscheid genommen onderweg richting auto kwamen we tineke tegen. Deze herkende ons ook gelijk. Ook hier nog herrinnerigen opgehaald en daarna afscheid genommen.

Om 16:30 richting de camping belgie gaan rijden

Om 18:00 uur frankrijk binnen

Toll in frankrijk (vanaf Strasbourg)
1. 9,70
2. 3,90